Façana i tancaments de GARCIA FAURA per al Centre de Protonteràpia de Catalunya
L’empresa fabrica i instal·la 170 unitats de tancaments d’alumini d’altes prestacions tècniques, i 200 metres quadrats de mur cortina per a l’equipament que s’està construint al recinte del Parc Sanitari Pere Virgili, a Barcelona.
GARCIA FAURA s’encarrega de l’execució de la façana i els tancaments del futur Centre de Protonteràpia de Catalunya que s’està construint al recinte del Parc Sanitari Pere Virgili, a Barcelona, i que serà el primer que hi hagi a Catalunya.
L’equipament tindrà una superfície construïda de 8.000 metres quadrats, en la qual hi haurà zones de preparació i assistència, espais de docència i hospitalització, i dues sales de tractament amb feixos de protons.
La façana del centre estarà composta per un sistema industrialitzat, realitzat amb panells fabricats amb formigó arquitectònic, on s’insereixen els tancaments de GARCIA FAURA i unes lames de protecció solar i estètica.
Els tancaments incorporen dues obertures, una d’elles motoritzada, que van connectades entre elles per permetre una ventilació de l’edifici centralitzada. En total hi haurà 172 unitats de tancaments, amb baranes de vidre dins del mateix sistema dels perfils.
L’empresa també firma les partides de mur cortina del subsol, amb una lluerna opaca desmuntable a la planta baixa que permetrà l’entrada a la zona on hi ha ubicades les màquines de protons.
S’espera que les obres, finançades pel Servei Català de Salut i la Fundació Amancio Ortega, estiguin acabades l’any vinent, de forma que el Centre de Protonteràpia de Catalunya pugui entrar en funcionament el primer semestre del 2028.
